Sunday, June 21, 2009

Hati yang bahagia

Salam di pagi yang sungguh tenang dan bahagia...

Topik yang aku tulis pagi ni adalah berkenaan hati kita yang cuma dapat kita rasa tapi tak boleh pegang..kalau sakit, terasa seluruh badan tak berfungsi..kalau rasa bahagia, walau apa pun rintangan, boleh lalui...

Aku berpendapat untuk mendapatkan hati yang bahagia, kita kena berusaha mendidik hati agar sentiasa ingat kepada Allah, bersyukur dan buang segala penyakit hati..tak guna kalau harta menggunung tinggi, sedangkan hati sebusuk bangkai..tak guna pangkat melangit, tapi hati sombong mendada...

hati yang bahagia terpancar dari sinar mata kita yang dapat dilihat dari orang lain...jika hati tak keruan, seluruh hari akan terasa kesannya...yang aku usahakan adalah kebahagiaan hati yang hakiki..bukan senang nak dapat sebab kebahagiaan ni akan melatih hati kita supaya sentiasa redha dan bersyukur...kita manusia biasa...aku masih berusaha..yang pastinya, aku sudah merasakan sedikit cahayanya....

Hati...aku akan sentiasa memastikan kau bahagia....

No comments: