Wednesday, June 10, 2009

Perjalanan yang semakin pasti

Salam..

Coretan kali ini aku rasakan terhenti seketika bila mengenangkan segala pengalaman dan dugaan yang diberikan oleh Allah..pada satu ketika aku rasakan bagaikan di penghujung dunia, betul orang kata tak kenal maka tak cinta..Alhamdulillah aku rasakan semakin dekat padaNya..pada Rasullullah tercinta, aku panjatkan doa agar sentiasa bersama umatmu yang selalu mengharapkan syafaatmu wahai Rasullullah...

Lima bulan sudah berlalu..masa bagaikan seperti petir, datang entah bila dan pergi tanpa sedar..setiap hari aku pastikan ianya dipenuhi dengan aktiviti yang memberikan nilai yang baru dalam perjalanan hidupku..kekadang tersilap langkah, kekadang salah membuat keputusan, kekadang merasa sangat bahagia dan bersyukur dengan segala yang dikecapi..aku sibuk menguruskan apa yang diamanahkan seperti biasa..cuma semakin aku sibuk menguruskan masa, semakin banyak masa yang aku ada untuk aku penuhi dengan segala aktiviti dan setentunya peluang-peluang perniagaan yang boleh aku garap..kekadang terasa diri adakah larat untuk melakukan itu semua..tapi, setiap kali aku patah, setiap kali itu juga aku akan bangun setelah memanjatkan doa pada Ilahi agar dikuatkan semangat dan sihat..pikiran sentiasa memikirkan agar aku lebih berhati2 membuat keputusan dan bagaimana melahirkan anak2 yang berkualiti di dunia dan akhirat...

Memang benar, sesetengah orang berkata fokus adalah kunci kejayaan..tetapi apa yang aku temui adalah lebih besar dari itu..hanya ianya masih belum aku coretkan disini setelah aku menemui buktinya satu hari nanti...insya Allah..

Yang pasti aku semakin yakin menempuh hidup yang penuh dengan liku dan juga sejuta keindahan yang masih belum diterokai....

Aku yakin dengan usaha dan doa, Allah sentiasa bersama...Amin

No comments: