Monday, December 15, 2008

Hari Yang Ditempuhi Dengan Redha




Aku adalah seorang manusia yang selalu berusaha dan yakin akan berjaya.Tapi..tak semua apa yang aku impikan akan dapat. Dari situ, aku mula belajar tentang redha dan tawakal. Masih berusaha agar aku dapat menghadapi segala dugaan dengan hati yang tenang. Sebab setiap kali aku menghadapi ujian Allah, hati aku akan cepat keruan dan muka aku apatah lagi..tapi, itu semua telah menjadai satu "trigger" untuk aku berusaha mengubahnye..kalau tak, aku jugak yang susah nanti timbullah penyakit darah tinggi, migrain, sakit dada..sedangkan aku sebenarnye perlu lebih sabar dan tenang..nak dapatkan tu semua, memang payah sebab aku kena selalu ingatkan diri sendiri supaya selalu berzikir dalam hati. Dah memang selama 3o lebih tahun hidup di muka bumi ini, rasenya nak jadikan satu amalan susahlah sikit..so, aku selalu bukak zikir2 taubat yang menyenangkan hati bila membacanye..tapi, dah dikatakan syaitan yang selalu menggoda manusia, aku kekedang selalu terlupa...pernah sekali bangun malam tapi sekarang ni terasa susah nak bangun,..hemmm..semangat kena kuat...macam kawan aku kata, kena tido pukul 2, bangun kul 5...malam jangan makan banyak, mesti jangan baring...tapi tak terbuat lagi...aku akan pastikan aku boleh..insya Allah..niat yang baik mesti Allah tolong.......oklah, itu saje nanti aku sambung lagi.....................................................................Tina






No comments: