Wednesday, December 10, 2008

Kebahagiaan Aku

Kalau bercakap tentang kebahagiaan aku, aku pasti yang aku dihidupkan di muka bumi Allah ini kerana untuk menikmati kebahagiaan yang dianugerahkan oleh Allah disamping memperhambakan diri padaNya...yang pasti kebahagiaan aku adalah anak2..dari mula mendapat anak pertama, kebahagiaan aku adalah bila sentiasa disamping anak2..tiada yang menenangkan bila bekerja dengan anak2 disisi..impian aku menjadi kenyataan bila childcare centre yang aku usahakan mula beroperasi hingga sekarang..walaupun masih bekerja setengah hari di Suara Johor, aku mula merasakan hidup aku semakin tenang dan kurang memikirkan tantang keselamatan dan kebahagiaan anak2 aku...naluri ibuku sememangnyer kuat dan naluri itulah yang membuatkan aku teruskan hidup dengan penuh bersemangat..teringat waktu melahirkan anak aku yang pertama..Siti Aisyah Qurratulaini..11hb Disember 1998, 9:07pm setelah sakit sejak 3:00 petang..aku sungguh gembira melihat wajahnyer...segala sakit yang aku tanggung rase hilang bila mencium pipi Aisyah...dah nak masuk 10 tahun dah anak aku yang pertama tu...esok harijadinya...

walaupun penat seharian melayan kerenah anak2 yang dah masuk 4 orang, setiap kali sebelum tidur, aku akan tersenyum puas kerana sudah memberikan yang terbaik pada mereka setakat hari ini cuma aku ni seorang yang cepat marah dan cepat sangat naik angin kalau kerenah yang tak dapat aku tangani sebagai mak....masih berusaha supaya dapat kawal marah aku tu sebaiknye....insya Allah...pelajaran aku cuba berikan yang terbaik dan kalau boleh aku nak didik anak2 aku agar mengikut ajaran Islam yang sebenarnya...cabaran yang kuat sebab latar belakang keluarga aku takdelah yang berketurunan ustaz atau imam tapi aku akan cuba selagi hayat dikandung badan.....ilmu yang banyak aku perolehi dari buku2 akan aku praktikkan perlahan2 walaupun bukan senang nak bahagikan masa dengan kerja, childcare centre, tadika & tuisyen.......tapi, aku akan pastikan aku akan berjaya..Yes!!....Amin....

kekadang aku tak pernah terpikir yang aku akan bukak chilcare & education centre ni...dah ketentuan Allah....alhamdulillah..disamping anak2, aku pastikan apa yang aku ada adalah untuk mengajar dan membimbing anak2 dan mengenal siapa Allah dan Rasullullah...aku pasti niat yang betul akan diberkati oleh Allah...memandangkan aku ni serius dan memang berikan komitmen yang terbaik bila terlibat secara langsung dengan apa2 pun...so, siapa yang dapat cikgu macam aku ni, memang tak boleh nak duduk senang lenang..heheh..

itu sajelah dulu untuk malam ni...nanti aku sambung balik...anak aku yang no 2, Rabiatul Adawiyah dah berpindah dari bilik dia ke bilik aku...kencing malam lagi..hemmm...biaselah anak2..........jumpa lagi...salam...

No comments: