Wednesday, December 3, 2008

Sibuk & Isteri Solehah????

Aku rase kalau dikategorikan sibuk..aku lah orangnyer..banyak kerja nak buat dalam bulan 12 ni..nasib baik plan dari awal..sian adik aku yang tengah membuyung, tengah tunggu hari..kena gak abiskan keje tadika2 yang tak siap sebelum bersalin..so, kalau dia dah bersalin, akulah yang akan tunggang langgang..mudah mudahan semuanyer akan berjalan lancar dan licin..pada sesape yang rasenyer nak tolong aku untuk menenangkan keadaan yang akan huru hara tak lama lagi, silalah bagi pandangan2 cool yang akan meningkatkan semangat dan daya juang aku ni ye...aku rase aku akan berjuang agar semuanye akan mencapai matlamat yang aku rancang..insya Allah dengan izin Allah..anak2 aku yang tersayang, kalau umi dah ada duit sket, nanti umi bawak jalan mandi kat laut ye..hehe..nak berjalan pun, susah aku ni sejak2 menjinakkan diri dengan berniaga..yang penting aku puas dan tahu arah tujuan hidup aku ka??????...esok????...harijadi yang 34...suami dah bagi hadiah..jeng..jeng..handphone kedua sebab dia tgk handpone aku dah macam nak hancur..dah memang aku ni kalau dah satu hp tu, satu ajelah..takde yang lain..setia...keh keh keh...

sian suami aku tu, aku ni selalu buat dia pening kepala dan sampai tak tahu nak buat macam mana nak pujuk..tulah...sape tak suruh pujuk betul2 kan???..hemm..kalau dah kejadian pompuan ni, macam tulah..baca kisah nabi pun, sedangkan isteri2 Rasullullah yang begitu ulung imannye pun cemburu dan mendatangkan berbagai kerenah pada Rasullullah..apatah lagi aku kan?..berusaha gak nak jadik isteri yang terbaik...heemmmm..payah..setan banyak sangat yang goda..jangan..jangan...doa dan ibadat kena banyak lagi...yang lain rase ok, nak jadi isteri yang baik ni rase payah sket..kalau ada petua2 bagilah kat aku yang kurang ilmu ni.....

mungkin sejak dapat anak2 ni, aku rase lebihkan anak dari suami..lagikan dah 4 orang sekarang ni...rase melayan diorang, sampai tidur pun tak sedar bom kat sebelah kot..nak menggambarkan betapa penat dan letihnyer melayan kerenah anak2 ni kan?..ni pun berangan nak beranak sampai 7 orang..bole ke?...hehee..aku rase tak tahulah macam mana ek..kekadang tengok orang ada anak2 ramai ni, seronok sangat..meriah dan makin bertambah rezeki...ada satu buku tu kata, kita ni dalam Islam banyak yang dah mengikut telunjuk barat, "family planning"..mana ada perancangan keluarga dalam Islam?..kalau Allah dah kata "kun fayakun"..rancang lah macam mana pun, lahir gak anak kita....aku pun merancang gak..bila baca buku tuh, aku rase memang betul...buat apa nak rancang2 kan???..takut nak dapat anak?...Allah janjikan rezeki bagi setiap manusia..kenapa kita perlu risau tentang hari esok???..kita tahu ke apa nak jadi esok??...atau kejap lagi????..tahu????..tak tahu kan????..pikiran kita dah banyak dimomokkan dengan akidah2 yang terpesong...termasuklah aku yang kurang ilmu ni...masuk bab suami tadi, aku memang rase sibuk giler....kekadang takde masa nak layan suami...hemmm..mana tak nye banyak sangat benda nak buat..tapi aku rase suami aku faham..korang rase???...entahlah...mudah mudahan aku dapat pecahkan tembok yang tebal sangat dalam hati aku nie untuk menjadi isteri solehah...amin................

No comments: