Tuesday, December 9, 2008

Hati Yang Tenang dan Bahagia

Salam..

Aku nak menulis pasal hati yang tenang..sebenarnye kita ni semua kalau bercakap pasal hati, aku rase ada banyak benda nak diceritakan kan?...Tapi..sesungguhnya bukan senang nak mendapatkan hati yang tenang..kita kena berusaha agar ianye tenang, aman dan bahagia...pengalaman aku hanya apabila berzikir dan mendengar zikir..bukannye hari ni praktikkan lepas tu dah rase..aku rase kita kena ikhlas dan menerima apa jua dugaan dengan hati yang tenang...dan lagi jangan berpikir yang bukan2 atau menyibukkan diri dengan benda yang tak pasti...yang pastinya esok akan datang dan jangan menyibukkan diri dan pikiran tentang esok, setakat merancang boleh tapi Allah yang menentukan..jadi redha kena sebati dalam diri...aku mengingatkan diri aku sebenarnya..alhamdulillah..aku semakin jelas dan insya Allah akan merasa redha dengan segala yang ditentukan....segala yang ditentukan ada hikmahyne..jadi kalau kita sibuk sangat dengan urusan dunia, maka kita akan merasa tiada masa untuk akhirat..sedangkan yang patut kita kejar adalah akhirat, dunia akan berada di dalam tangan kita.............senang tulis dan cakap tapi terpulang pada manusia yang menginginkannya.......tepuk dada tanya selera.........

itu sahaja untuk pagi ni, nanti aku sambung balik................salam.

No comments: