Monday, December 29, 2008

Kesibukan Melanda

Setelah bertungkus lumus memastikan tadika anakku khalifah berjalan seperti yang dirancangkan, aku bagaikan takde masa untuk tulis di blog ni..barulah ada masa ni nak taip sikit untuk buat masa ni...adikku siti tengah dalam hari, so, akulah yang kena terjun padang..dengan anak2 yang 3 orang bersekolah..aku terpaksa plan betul2..adawiyah masuk darjah satu...kakak dia ok dah darjah 5..hero aku abu bakar as siddiq baru nak sekolah tadika yang jauh sket dari mak dia..tahun lepas saje je aku suruh dia attend kelas tadika aku dari tak buat apa-apa..so, dia dah biasa..ingat nak continue kat tadika aku tapi memandangkan takut dia tak nak belajar sebab semua teachers dia dah kenal..aku sekolahkan lain..nasib baik tak nangis..bagus hero umi..kuat..alhamdulillah..cuma dah lepas seminggu sekolah kena pulak muntah2..dah nak masuk 3 hari..risau hati perut umi dia...lepas ni kalau tak ok, kena pi hospital kot....mudah-mudahan anak umi sihat lepas ni...baby yang kecik pun dah mula buang2 air besar..agaknye dah berjangkit dari abang dia...

so, semua keje tadika dengan nursery rasenye dah aman sket..sekarang ni tuisyen dah mula nak masuk pendaftaran baru..ada gak mak bapak dah datang nak tanye...aku banyak pass kat cikgu lain tapi masih ikut module dan cara pengajaran aku yang dah nak masuk 5 tahun...dah tak larat nak mengajar hari2..rase nak fokus anak2 yang dah mula nak mintak perhatian..so, aku letak priority di tempatnyer...nampaknye aku semakin tenang dan mula rase cool..kalau tak, gelabah semacam macam katak tengah demam kepialu..heheheh...aku rase bila dah cool ni macam dah tak macam dulu...cakap dah slow kalau dulu, cakap macam kapal jet...orang dengar pun mulut ternganga..kah kah kah....aku rase lepas ni aku dah boleh buat keje lain sket2...baby aku dah mula nak berjalan..ye ye..bila dia dah start berjalan, umi dia pun boleh berlari..macam kuda....ada anak kecik menjadikan mak2 rase tak sabar nak tunggu dia besar tapi yang pasti baby aku yang keempat ni dah faham beberapa actions yang menggelikan hati aku...hemmm..siti fatimah az zahara....aku panggil zahara..semoga menjadi anak solehah....amin....

No comments: